Foydasini daqiqalar belgilaydi

0
27
marta ko‘rilgan.

Suzish insonga nima beradi? Savol juda oddiy, albatta. Javobini hamma biladi: mustahkam sog‘liq, sportdagi sovrin nomi bilan aytsak, “oltin” salomatlik. Lekin bu mashg‘ulot bilan shug‘ullanish jarayonida aynan qancha vaqtda qanday o‘zgarishlar bo‘lishini bilasizmi?

Bir daqiqa… stressdan xalos etadi. Suvga tushgan mahali ilk daqiqadanoq bo‘g‘imlar ravon ishni, mayin foydali yuklamani bajaradi. Inson hech qanday noqulaylik sezmaydi. Butun tanasida yengillik his etadi. Tanglik, tig‘izlik yo‘qoladi.

… umrni uzaytiradi. Shu orqali inson o‘z hayotini “asrab qoladi”. Atigi besh daqiqa suzish yurak-qon tomir kasalliklariga chalinish xavfini suzish bilan umuman shug‘ullanmaydigan kishilarga nisbatan uch barobarga kamaytiradi.

… salomatlikka “sarmoya” kiritadi. Insonga ikki stakan pivo qanchalar zarar keltirsa, oddiy usulda shuncha vaqt suzish organizmga xuddi o‘shancha qo‘shimcha foyda beradi. Suzganda kishining qirqdan ortiq mushak guruhlari baravar ishlaydi. Pivo iste’moli esa aynan shularning hayotiy faollik darajasiga salbiy ta’sir ko‘rsatadi.

… Velosipedchini dog‘da qoldiradi. Yarim soat suzish – bir soat velosiped uchganda sarflanadigan energiya bilan barobar. Garchi suzganda barcha mushaklar faol harakatlansa-da, statistika bo‘yicha suzuvchilarning jarohat olish xavfi velosipedchilarga qaraganda o‘n barobar kam.

… Bir qadam oldindasiz. Basseynda standart mashg‘ulotni o‘tkazgan inson ko‘p narsada yutadi. Bu – motivatsiya berish, qat’iy tartib-intizomni shakllantirish bilan birga, bel, yelka, ko‘krak qafasi va qo‘llarni mustahkamlaydi.

… Ruhiy dadillik. Bir soat suzgan odam organizmida o‘ziga xos tetiklik seziladi. Bunday mashg‘ulotdan so‘ng, sarflangan quvvatni tiklab olish uchun uglevodli biror mahsulot iste’mol qilinsa, foydadan xoli bo‘lmaydi.

… Qon aylanishi yaxshilanadi. Haftasiga kamida uch marta suzish ayni shunga olib keladi. Infarktga yo‘liqish ehtimoli esa 70 foizga qisqaradi. Bunday paytda organizm xolesterindan xalos bo‘ladi.

… Yaxshi kayfiyat va uyqu. Ruhiy ezilish, asabiylik borgan sari yo‘qoladi. Kayfiyat ijobiy tomonga o‘zgaradi. Uyqu sifati va davomiyligi oshadi.

… Butunlay boshqacha daraja. Jismoniy tayyorgarlik ikki hissa ortadi. Insonda kuch va chidamlilik paydo bo‘ladi. Ilk mashg‘ulotni ko‘z oldiga keltirganda, o‘rtadagi katta farq va natija yaqqol bilinadi.

… Qomat o‘zgaradi. Suzish bilan yarim yil shug‘ullanib oynaga boqsangiz, tanangiz mutlaqo boshqacha ko‘rinish hosil qilganini guvohi bo‘lasiz. Endi shaxsiy tajriba bilan baham ko‘rishingiz mumkin. Shunday ekan, suzishni hech qachon kanda qilmang.

 

od-press.uz

MULOHAZA BILDIRISH

Mulohaza kiritilmadi!
Ismi sharifingizni kiriting.