O‘qituvchi nufuzi qog‘ozbozlik va majburiy mehnat barham topishiga qanchalik bog‘liq?

0
23
marta ko‘rilgan.

So‘nggi paytlarda o‘z ishiga vijdonan yondashadigan hamda millat kelajagi uchun mas’ullikni o‘zining har qanday shaxsiy manfaatlaridan hamisha ustun qo‘ya oladigan o‘qituvchilar zarurligi haqida bot-bot aytilyapti. Prezidentimizning 2018 yil 14 avgustdagi “Yoshlarni ma’naviy-axloqiy va jismoniy barkamol etib tarbiyalash, ularga ta’lim-tarbiya berish tizimini sifat jihatidan yangi bosqichga ko‘tarish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi qarori ham ayni shu dolzarb masalaga qaratilgan. Endilikda xalq ta’limi tizimida o‘qituvchi mavqei va nufuzini oshirish, uning xalq orasidagi hurmati va obro‘siga ehtirom bilan munosabatda bo‘lishni tizimli tashkil qilish uchun nimalar zarur?

Axborot va ommaviy kommunikatsiyalar agentligida xalq ta’limi vaziri Sherzod Shermatov va vazirlik mas’ullari ishtirokida o‘qituvchilarning jamiyatdagi nufuzini oshirish bilan bog‘liq muammolar va ularning yechimlari mavzusiga bag‘ishlab o‘tkazilgan matbuot anjumanida shu kabi savollar o‘rtaga tashlandi.

 – Bugun o‘qituvchilarning o‘z ustida ishlab, o‘quvchilarga sifatli ta’lim berishi, shuning barobarida ta’lim samaradorligini oshirishi uchun asosiy to‘siqlardan biri ortiqcha qog‘ozbozlik hamda o‘z xizmat vazifasiga aloqador bo‘lmagan ishlarga jalb etilishi bo‘lmoqda. Buning oldini olish hamda o‘qituvchiga qulay mehnat sharoiti yaratib berish borasida vazirlik qanday ishlarni amalga oshiryapti?

 – Bu to‘g‘ri mulohaza, – dedi ushbu savolga javob berar ekan xalq ta’limi vaziri Sherzod Shermatov. – Qog‘ozbozlik yo‘q bo‘lmaydi, biz uni kamaytirishga erishish choralarini ko‘ryapmiz. Vazirlik sifatida biz ko‘paytirish tarafdori emasmiz, aksincha, uni kamaytirish niyatidamiz.

Oldingi paytlarda maktabning “egasi” ko‘p bo‘lgan. Biz ularni kamaytirishni o‘ylayapmiz. Masalan, o‘tgan yilda umumta’lim maktablarida 200 dan ziyod tekshiruv bo‘lgan. Unda nima bo‘lsa ham maktablardan ayb topishga harakat qilingan. Bunday maqsad bilan qilingan tekshiruvlarda maktabdan istalgancha muammo topsa bo‘ladi.

Shuningdek, soha bo‘yicha juda ko‘p qonunlar bor. Huquqshunoslar bilan birgalikda ana shu qonunlarni o‘rganib chiqib, maktab direktori uchun to‘plam yoki “maktab kodeksi” ishlab chiqish niyatidamiz.

Yaqinda xorijda ta’lim forumi bo‘lib o‘tdi. U yerda ellikdan ortiq davlatdan vazirlar ishtirok etdi. Angliyalik hamkasbimdan “O‘qituvchilar oyligidan asossiz ravishda ushlab qolish, direktor ustidan shikoyat qilish kabi muammolar sizlarda qanday hal qilinadi?” deb so‘radim. U savolimdan hayron bo‘ldi. “Axir, qonun bor-ku! Agar o‘qituvchi va direktor o‘rtasida mehnat munosabati buzilsa, tegishli organ Mehnat kodeksi asosida ko‘rib chiqadi”, dedi.

Aytmoqchimanki, o‘qituvchining oyligidan noqonuniy ushlab qolish, majburiy mehnat kabi muammolar Mehnat kodeksida taqiqlab qo‘yilgan. Lekin nimagadir bu masala bo‘yicha biz shug‘ullanishimizga to‘g‘ri kelmoqda. Bu noto‘g‘ri nazarimda.

Yana bir gap. Keyingi paytlardagi islohotlar, jumladan, o‘qituvchilarning nufuzini ko‘tarish hamda ularning oylik maoshlarini oshirish borasidagi ishlar ijobiy natija bera boshladi. Biz o‘n uch mingdan ziyod erkak o‘qituvchini maktabga qaytarishga muvaffaq bo‘ldik.

 

“Oila davrasida” muxbiri

Bekzod NASIMBOYEV

yozib oldi.

 

od-press.uz

MULOHAZA BILDIRISH

Mulohaza kiritilmadi!
Ismi sharifingizni kiriting.